fredag 26 augusti 2011

Den bara slank med...

Foto: Lotten

Var på Erikshjälpen häromdagen och köpte en del böcker till killarna. De har fastnat för "Bert"-böckerna.... och då passar ju loppis perfekt att köpa på sig ett par stycken. 5 kr stycket fick jag ge och det var ju väldigt överkomligt ;-) 2 par jeans hittade jag med till min stora kille..... det gäller bara att INTE tala om att de är köpta på second hand så funkar det perfekt. Han har på sig ett par idag - ett par gröna jeans från Polarn och Pyret. De ser helt oanvända ut... 40 kr kostade de!
Sedan råkade jag stoppa ner denna fina gula kaffekannan oxå.... kunde inte motstå mönstret!


Foto: Lotten

Den här gosiga kattungen var vi och tittade på igår. Jag är kär! Han påminner väldigt mycket om katten Findus i "Pettson och Findus". Röd och vacker i pälsen, långa ben, mycket bus och energi och jättelång svans... det är bara de gröna hängslebyxorna som saknas ;-)




11 kommentarer:

Unknown sa...

Den gule kannen er jo bare så fin, er ikke det Kaj Franck mønster, jeg bare elsker dem. Ha en god helg, klem W.

Pysselpralinen sa...

Åååhhh...jag hade tänkt skriva att den gula kannan var så fin, men ärligt talat kattungen får all min uppmärksamhet i den här kommentaren! Vilken fin Pettsonkatt! Nu längtar jag efter lite katt-kel!:)

Du är en smart mamma som inte talar om brallornas ursprung. Allt ska ske med list! ;-)

Ewa sa...

Jättefin kaffepanna, jag har en grön sån o kastrull i gul. Härligt mönster.

Ninette sa...

Vilken gosig katt! Helt underbar! alltså jo, fin kanna också, men kattungen - vilken gosing!

Jo sa...

Jag fastnade också för katten (surprise?!) Men kannan var fin den också ;)

E.R.R.Y sa...

Åååååh vad han är fin! Ser ut som jag tänker mig att vår storkisse sett ut som kattunge, men tyvärr missade vi det eftersom han är hittekatt.

Kaffekannan är också urfin, (vill ha!) men det blev lite svårt för den att konkurrera med kissen ;)

Trevlig helg! Kram

Fru Elin sa...

Vilket mönster på kannan! Där gjorde du verkligen ett fyn! Och kissen var så söt så söt! =) Kram Elin

Gila sa...

Ha..ha...bra där att inte ge sonen historien om byxorna. En del av mina vänner tycker inte heller om "gamla prylar", varför frågar jag då, för de är använda av okända människor...då brukar jag svara, men hur gör ni då när ni äter på restaurang och sover på hotell?? Allt där är ju också använt av okända människor...

Emma Clara sa...

Åhhh en sån hade vi hemma när jag var liten...kannan alltså...har letet lite efter en sån....grattis!!1och åhhh en sån söt kisse.....förstår att du är kär!!

Tove - Formfront sa...

Nej den kannan förstår jag att du inte kunde motstå! Hur gick det med katten, kunde du verkligen motstå honom?

Mia fra Makværket sa...

Oh, the cuteness :)