lördag 9 april 2011

Hårprydnad

Foto: Lotten

Jag älskar Etsy! Det finns såå många kreativa människor som gör såå mycket fina saker. Den här hårprydnaden köpte jag på Etsy. Den är handsydd i filt och satt på ett tjockt gummiband som man skulle ha runt huvudet. Det satt inte fint på mig med gummibandet... har nog för tjockt huvud och för tunnt hår ;-) Såå jag köpte ett diadem (eller "dibbadem" som jag brukar kalla dem) på panduro och ersatte gummibandet med. Nu sitter den mycket bättre på mitt huvud. Här kan ni kolla in fler hårband och broscher i filt.

Usch, jag gillar inte "hänget" jag har över ögonen som syns så väldigt tydligt på den här bilden.... Finns det någon plastikkirurg som läser min blogg som kanske skulle vara intresserad av ett byte? Du opererar bort "hänget" på mig och jag kan sy.... måla eller tapetsera för dig ;-)

12 kommentarer:

Trine (groovy baby) sa...

Hvor er du fin:-)

Petra / Popetotrora sa...

Jättefin hårprydnad (eller vad man ska kalla det). Blir sugen på att prova göra något sådant till 9-åringen här hemma.

Ha en härlig lördageftermiddag och kväll!

Katrine Neontråden sa...

Hahaha... desværre er jeg ikke plastikkirurg, men finder du én, så fortæl, at jeg kan vaske vinduer og lave øreringe!
Synes du ser såååååå fin ud!

Anna sa...

Ha, ha:-) Jag är med på byteshandeln med den där plastikkirurgen. Hälsa att jag kan bidra med sång & musik!
Du är jättefin i hårprydnaden:-)
Fin helg på dej

kollijox sa...

hi hi hi, va rolig du e. tänk vilka hangups man har. själv har jag jättelitet huvud och fint hår (ett snällare sätt att säga tunt på, tog ett tag innan jag fattade det:). Fint var det iaf med hårprydnaden och vilken fyndig idé att göra om sådär.

Ninette sa...

Oj, vilket jättefint hårpynt! tack för inspirationen, borde testa att fixa ett sånt åt mej eller dottern -det skulle göra succé! Känner igen det där med att vilja fixa till sig. Jag skulle inte ha nåt emot att nån fixade till rynkor o annat, men jag får köra fattigmansversionen som heter photoshop i stället :)

Randi sa...

Så stilig hårpynt!! Og du er fin akkurat som du er :) KLEM.

E.R.R.Y sa...

Åh, vad fint!!!

Ps: Rätt svar! Det blev en ljusblå. Vad kul att du köpt en gul. :) Jag letade efter en gul men den fanns inte, och jag tror ändå att den ljusblå passar bäst hos mig. :)

Kram på dig!

Emma sa...

Lite häng är fint och betyder att man överlevt tonåren:) Och har man så fina kreationer i håret drar man ju blicken till håret istället..

Gila sa...

Det ska synas att man levt! Du duger precis som du är! Glöm inte det !

Matilda K sa...

Vet du, jag tycker att just det där som du kallar för häng är snyggt. Min pappa har så och jag hoppas att jag får det också! Tror bestämt det är på g.
Tack för dina ord hos mig, det värmde. Stor kram!

Jenny sa...

Nae! Jag tycker du är fin i häng eller utan! Jag jobbar hårt på att bli av med mina egna kroppsliga issues och jag ser andras ‘fel och brister’ som otroligt fina och personliga. Tänk om vi kunde ägna oss åt det vi gör och säger istället. Vara lika fina mot oss själva som mot andra. Att åldras är fint. Hur skulle min älskade lilla mormor ha sett ut utan rynkor och bullor och den allra lenaste, fläckiga huden. Inte alls som mormor!
Förlåt utlägget! ;)
Militärlådorna verkar vara rena fyndet och randiga tapeten och tavlan är superfräcka! Modiga du!