tisdag 15 juni 2010

Lappad men inte lagad

Foto: Lotten

Jag fick lite tid till att sy den här kudden mellan nattpassen.... den är gjord av stuvbitar jag hade liggande. Jag har fått dille på lila den sista tiden.... men tyvärr har jag inte så många lila tyger så nu håller jag utkik efter lila tyger på alla loppisar i sommar. Jag kommer att lägga ut lite saker till försäljning här framöver så håll utkik om du är sugen på något!
Imorgon är det skolavslutning för killarna. Traditionsenligt i kyrkan med massor av sång och uppträdanden. Sedan är det ett långt ledigt sommarlov för dem.... Tänk om jag kunde vara ledig såå länge ;-) Jag har bara tre nätter kvar innan semester varav den sista är på midsommarafton.... Lite tråkigt att göra helg innan semestern men å andra sidan så har jag gjort min storhelg för iår då så jag ser fram emot en helledig jul och nyår!

15 kommentarer:

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Pude fuld af sol og sommer, Stine:)

Anonym sa...

Kjempefin pute!!
Herlige farger:)

Anna sa...

jag är också i en lila period men har knappt några tyger alls i det. Det verkar som att lila aldrig har varit en stor färg på tyger genom åren.
Vi köpte likadana stolar som den vita på jula istället för jysk. Dom ser nya ut fast dom stått ute i två år i ur och skur.

Susanne sa...

Jätte fin..lila är fint :) skulle gärna suttit i solen i den stolen....

Min vrå... sa...

Skönt att du får vara ledig till jul. Fast det känns väldigt långt bort!
Vad fin kudden är. Du syr alltid så snygga saker.
Nu ska jag kolla på din försäljning. :)
/Elin.

Y sa...

aj lajk!!

Lina OJ sa...

vilken inspirerande blogg du har!

Re-dizain sa...

Sockersöt kudde:)Vackra färger och mönster, en verklig karamell!!!

erry sa...

Vilken underbar liten skapelse! Härliga färgkombos!!

Jag jag gillar också lila, som du vet. brukar spana efter lila vintagetyg på tex. Tradera men det finns sällan och brukar alltid bli så dyrt. :(

Kram på dig!

Sanna sa...

Va du jobbar och står i gumman..hoppas du får semester snart så du får mer pysseltid..är så roligt att följa alla dina projekt =)

Hoppas du får en fortsatt kanonvecka!
Kraaaaam
Sanna

Emma Clara sa...

Såå fin! tittade in i din shop.....du är sååååååå duktig....jag som nu är arbetslös får inte alls så mycket pyssel gort som jag hade tänkt.....för fint väder och brist på inspiration...jag ska bara.....bara innan jag hämtar lillebror på dagis....sen springer kl i väg ....måste ta mig i kragen.....blir i allafall alltid sugen på att sy när jag ser dina skapelser.....

Elisabeth - anyhow.se sa...

Jaaaaa!!! På absolut alltihop! :)
Jag har absolut aldrig sett dig producera något som inte är fint så jag är inte förvånad att det blev vackert!!!

Kaspara sa...

Hei Lotten
Flott pute; nydelig komposisjon og farger!
Ja, lilla er en herlig herlig farge og en av mine store favoritter.
Her starter sommerferien i dag, men ingen kirkegang. Skolen til guttene går til kirken til jul og påske og ikke sommer.
i dag er et opprydding og kosetimer på skolen. De får lov til å ha med en brus og litt godteri og så lekes det.
Ha en glad dag, Lotten!
Klemmer fra Kaspara

Sanna sa...

SV: Ja tyvärr är det ju dyrare på loppis närmare dom stora städerna.. Du får ta en semestertripp norrut! =)

Kraaaaam
Sanna

Ellen sa...

Hei Lotten!Den bloggbutikken din er helt fantastisk, så mye fint du selger!Du er så flink til å sy, synes lappeteppet og putene er kjempefine.De putene med broderte babouscha-figurer på er nydelige!Merkelig at det skal være så vanskelig å finne lilla stoff på loppis, jeg leter også etter det.Lilla og rosa:)Ha en fin dag!