fredag 23 april 2010

Babuschka-frenzi !

Foto: Lotten

Ännu ett UFO (unfinnished object) avklarat. Jag blev lite lätt besatt av att brodera babuschkor ett tag. Totalt blev det 6 stycken varav en lottades ut när jag firade 3-års jubileum här på bloggen. Det här är de resterande 5 kuddarna som nu äntligen blivit klara. Den gröna i mitten med rosa zigzag-bandet är min favorit....



Foto: Lotten

Imorgon skall jag åka ut till landet igen och då åker det här lilla bordet med mig. Jag skall se om det passar som sängbord. Det skall tills vidare vara orört.... det är så härligt lagom slitet och shabby chic ;-) Vi ses efter helgen igen... Hoppas på sol !!

24 kommentarer:

Sofia sa...

Åh vilka fina! Du är så pysslig, vilket är jätteroligt att se. Ha en myspys-helg

Loppisletaren sa...

min favorit är den röda...eller den rosa....eller den gröna...alla är såå fina!

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Min favorit er, ja.... dem alle!! De passer sammen og giver hinanden modspil

Stine:)

Annabell sa...

Kuddarna är helt ljuvliga, var köper du de fina tygerna?

Julia Hausfrau sa...

Gud så fina och vårliga :) Trevlig helg, och tack för kommentaren på min give away!

Gitte sa...

SUUPERfina!!

Tack för ditt inlägg igår. Har lagt upp de olika stommarna jag hade i mer än en variant, med mått etc, kika gärna in. Just dem med spetsarna nertill, och stjärnorna finns det inte så många utav.

Anonym sa...

Jättefina! Har svårt att välja en favorit...
Ja, det verkar ju lite osäkert angående vädret här i göteborgsområdet. Kallt, men ändå sol - kanske... Vår stuga är inte vinterbonad så det är lite kallt att bo där med minstingen så länge temperaturen närmar sig nollan på nätterna. Men snart...

Sukkertøy for øyet sa...

åå,Dette var noen fantastiske puter..
...Den røde var nydelig..

Ønsker deg en herlig fredag og en nydelig helg, kose deg masse.

FrEdAgSklem

Anonym sa...

Gud vad fina kuddar.Din blogg är så himla färgglad och färgrik ! Jag från Malmö.

millandante sa...

Här hittade jag också härliga mönster...!!! Så fina och svårt att välja en favorit... blir så inspirerad!!!

(pappret är mina egna mönster...)
Ha en härlig vårhelg!:)
Kram

Jenny Bergvall sa...

MEN vilka söta!! Love love!!
Har svarat på din kommentar hos Till-vidas-ara. :-)

till-vidas-ara sa...

Ja, hehe, den här soffan har vi haft inomhus, men har svårt att rymma den nånstans nu, så jag tänkte den skulle få stå ute i sommar (med lite koll) Kan ju slänga över regnskydd när man hinner ;))) Färgen är en vanlig lackbaserad färg - har andra utemöbler målad med denna sorts färg och det funkar ganska bra...får förmodligen målas om på ett par år :) Säger som Jenny Bergvall här: "hälsa brodern att det är bättre den blir använd ute några år än att den står o ruttnar i garaget :)))

Men guusis vad du är duktig på att avsluta dina ufo:n nu!!!! Och fantastiskt fina blev de dessutom - härliga tider!!!
Jag själv är meget mycket gladare idag - mår bättre i kroppen också (igår hade jag värk i hela kroppen samt yrsel o huvuvärk - hujeda mej, nästan så jag for till farbror doktorn), men idag är det alltså såå mycket bättre - så kanske det blir lite gjort för mig med i helgen, hihi..

Fredagskramar Lycke

Anonym sa...

Jag är så nöjd med min och den ligger så fint i soffan min.Du borde sälja sådana kuddar det är nog fler som blir glad över en sådan.Håller med om att den gröna var super=)Ha en skön helg/Annica

Julias vita drömmar sa...

Åhå så fina! Jag har samma favorit som du :)

Det lilla bordet ser underbart ut!

Skön helg!

Kram/Julia

erry sa...

Åh, så fina!! Bordet kommer nog att passa super så som det är på landet. Trevlig helg!

Anonym sa...

Åh, jag gillar den lite aqua färgade:) Kan man köpa en av dig? Kram Milla

Sanna sa...

Härliga kuddar du skapat! Supersöta! =)

Jag har skickat ditt paket och hoppas du skall bli nöjd med innehållet!

Ha en toppenhelg!
Kraaaaam
Sanna

Anonym sa...

Vilka smällkarameller - helt ljuvliga! Dom får gärna flytta hem till mig hela babuschka-familjen!

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Så fine!!

Susanne sa...

Underbara blev dom! vet inte vilken jag tyckte var vackrast... de var de alla!

till-vidas-ara sa...

Hoppas du har det härligt ute i stugan vännen!!!!
Ja, jag tror det blir underbart med tapeterna uppe - mmmmmmm, kan knappt bärga mig :)))))))))))

Massa kramar Lycke

Re-dizain sa...

Underbara!!! jag tycker att dom är finast alla tillsammans:)

Saras Inredning sa...

Jag har ett exakt likadant bord :)

Fast mitt är bara fyllt med en massa (vackra) saker.

Kramkram :)

Saras Inredning sa...

Mäh... Glömde ju raden om de UNDERBARA kuddarna!!

Du är verkligen superduktig och den rosa är favorit.

Kram/Sara