måndag 1 februari 2010

Ett blått inlägg...

Foto: Lotten

Tillbaka efter helgjobb. Gick lite si och så med att sova.... men det tog jag igen inatt ;-) Här visar jag en pall jag har målat i den ljuvligaste babyblåa färg. Den här pallen kommer från min mormor och var vitmålad från början. Efter att vi glömde den ute på altanen i somras började färgen flagna av så det var bara att börja skrapa och måla om. Jag köpte en liter av den här färgen och hade tänkt måla ett skåp i lillemans rum. Men jag tänkte om och skall måla det skåpet i en annan färg. Så nu går en prylhylla en babyblå tillvaro tillmötes.... Kanske blir något mer babyblått...?


Foto: Lotten

Hittade den här blå duken i mina gömmor. Ganska coolt mönster tycker jag.... Får se vad jag skall hitta på med det.

11 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Mm, fin blå färg! Den gör sig så himla bra ihop med andra mer knalliga färger också.

Sukkertøy for øyet sa...

Herlig krakk med vakker farge..Og det teppet oppå da..oioi*♥-bank*
Det elsket jeg..

Rester till middag sa...

Två sådana pallar hade min mormor i sitt kök.
Minns att man satt på dem och drack saft i små vackra moccakoppar i fina färger och guldekor.
Härliga minnen!

erry sa...

Mmm, underbar babyblå färg! :) Pallen är fin, vill gärna ha en gammal pall att måla om i någon fin färg. Har sett att det står något liknande här ute på vår gård och har varit lite sugen på att gå kolla om det är något att ha. Men nu har den ju stått i snön i flera dagar...

Tove sa...

Så nydelig blåfarge, og en fin krakk:)

milla sa...

Duken var härlig.Kram Milla

Y sa...

älskar ditt lapptäcke! och pallen blev jättesöt
ja ligger på härhemma för att få måla vårt gamla köksbord i en blå/turkos färg som passar porslinet och mina bitossipryttlar. Håll tummarna!

Y sa...

å här ser man
http://donablogg.blogspot.com/2010/01/jag-gillar.html
fan så orginell man va då...
din ljusblå är bättre!

Re-dizain sa...

det är så fräscht med ljusblått ...och den duken om den är jacquardvävd så är det förmodligen en Metsovaara duk:)
Kramar

Anonym sa...

Läste om dig,och såg att du sommarbor på en ö i bohuslän. Låter supernajs. Vet du om någon som brukar hyra ut till tokiga sörmlänningar en vecka eller så i sommar?Letar som en galning efter sverigesemestertips.Hör av dig om du kommer på något kul.Kanske lite fräckt att fråga, men det kan ju bära frukt=)Gillar pallfärgen/Annica

Ylva sa...

Vansinnigt fin blå färg!