fredag 5 februari 2010

Efterlängtad


Åhh vad jag har väntat och väntat på katalogen från stoff och stil. I torsdags kom den äntligen... och det med besked. Det damp nämligen ner inte mindre än 3 kataloger! Det gör mig inget - 1 katalog donerades till en jobbarkompis och de andra behåller jag själv. Såå mycket fint i den så jag blev alldeles pillrig. En beställning är skickad och jag längtar såå efter mitt lilla paket ;-) Ett underbart svamptyg fick självklart komma hem till mig och lite till...



Miljöerna är helt ljuvliga. Jag blir såå sugen på att ta tag i det där lapptäcket som kom av sig. Sååå sugen så jag kanske gör ett annat som jag har gått och tänkt på länge. Får se om det blir någon skapartid i helgen. Hoppas att ni får en trevlig helg!



18 kommentarer:

viktoriaK sa...

Jag har också fått katalogerna och fick massor av inspiration..måste göra klart min syhörna så jag kan sätta mig och sy.
Trevlig helg!
Kram

Min vrå... sa...

Jag har ju lyckan att bo så nära att jag kan åka direkt till butiken. Men man blir ju bara så sjuk av alla härliga mönster och färger!

Alla bäckar små sa...

Åh, nu måste jag in å beställa hem dom. Visst har dom fina miljöer, man vill lixom pyssla, men jag är helt handikappad på den fronten.

Rester till middag sa...

Soff och stil katalogerna är underbara. Man får så mycket inspiration, men tyvärr har jag inte orken att ta tag i handarbetsprojekt just nu. Har en filt med mormorsrutor som jag har håll på med i 3 år nu. Vem vet den kanske blir färdig i år.

Sanna sa...

Åhh ja visst sitter man och dreglar över dessa..jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag skall beställa ännu..finns sååå mycket underbart! =)
Kraaaaam
Sanna

Tant Grön sa...

Ja det var sannerligen fina miljöer, lapptäcket får även mig att bli sugen på att sy ett :-) Kanske en vacker dag... som allt annat jag vill göra :-D

Gila sa...

För 2 år sen åkte jag och en väninna till Malmö från Stockholm enbart för att handla på Stoffochstil. Dryga 3 timmar senare var vi helt färdiga.Men det var det värt!

Loppan Lorum sa...

De där katalogerna damp ner som en glad överraskning hos mig med i veckan. Fastnade också för svamptyg och fick ytterligare inspiration till att sy lapptäcken. En stor hög med nytvättade tyger åkte med mig ut till stugan igår, men jag FÅR inte börja med det förrän andra projekt är avslutade. Bäst att skynda sig med dem alltså!

Anonym sa...

Ja, jag fick med katalogerna och det bara kliar i pysselfingrarna!

Annabell sa...

Jag har oxå väntat, det var såå mycket fint!

Randiga Tråden sa...

Jag fick också katologerna, läste och planerade vad jag ska sy, härliga tyger.

erry sa...

Vekligen inspirerande! En sån hylla som på nedersta bilden vill jag ha! Och en sån duk också...

Det finns en Stoff o stil-butik i Malmö som jag besökt en gång. Vill gärna åka dit snart igen!

millandante sa...

Åhhh... den katalogen har jag aldrig tittat i... får nog beställa den!
Var tvungen att scrolla ner och kolla in din vas igen... har inte kunnat släppa den ur tankarna!
Ha en skön söndag!
Kram

Elisabeth - anyhow.se sa...

Men du, nu blev jag imponerad - nu kände jag oxå ett "måste ha"!!!
Tack för ToppTips!
Och Tack för att ditt goa beröm!

Ylva sa...

de verkar ha en massa fint. Får kolla upp det där lite närmare.

Kom på en sak om Pinnebär -handduken som du frågade mig om för länge sedan. Den är designad av Marianne Nilsson. Jag kom att tänka på det igår, den finns nämligen på Josephssons i Göteborg just nu. Det är inte ofta man stöter på den. 100 spänn kostade detta konstverk till handduk.

Kaspara sa...

God kveld, Lotten!
Tror snart jeg er den eneste i Blogglandia som aldri har vært på "Stoff og Stil" eller bladd i en katalog derfra.
Virkelig fine inspirasjonsbilder viser de tydeligvis. Naboen min vil at vi to skal kjøre til Drammen (naboby til Oslo) og gå på Stoff og Stil, og nå ble jeh fristet.
Her har alle tre gutte gått mila på ski i dag i en lysløype, mens jeg har besøkt gamle, søte mor.

Ønsker deg en superduper ny uke, Lotten! Klemmer fra Kaspara

Maria sa...

Jag tänkte först göra en stor beställning, men sedan så kände jag att nej...jag ska sy av tyger jag har. Duktigt va?! ;)Men det var lite svårt att hålla sig...

Riikka sa...

Vad kul att veta att katalogen är på gång! Ser fint ut! Fast jag väntar på min fortfarande... Kanske måste beställa en även om den brukar komma när man beställt från dom...