fredag 13 november 2009

Äntligen Jul


Foto: Lotten

Nu är det äntligen jul på loppisarna här i Göteborg. Många godbitar att fynda..... här är mina små fynd. Ovan helt underbara julgranskulor och nedan lite jultextilier. Det bruna tget med hjärtan är sytt som en gardin kappa i dubbelt tyg.
Det onda i tänderna som flyttade ner i halsen har utvecklat sig till en ordentlig fökylning med ont i halsen, snuva och allmän krasslighet. Så nu tar jag lite ledigt från bloggen ett par dagar.... ses snart igen!



16 kommentarer:

Fruen sa...

Åh så fine sager... Jeg samler også selv på julekugler i glas, de er Så fine.. Og det fine stof du har, skønt!! :) Så blev det endeligt jul ja... ;)

Anonym sa...

Åh... du har inte lust att sälja lite av det bruna med vita hjärtan? Jag är på jakt efter sånt tyg. Sikken lyx att hitta de tygerna! /petra.h

Minmill sa...

Åh, for noen fine og gamle julekuler. Det er de fineste jeg har sett på lang, lang tid. Gamle julekuler har en egen patina som er helt nydelig. Heldige du som har tilgang til sånne godiser.

Ønsker deg god bedring, Lotten, og håper du kommer deg til hektene igjen snart. Ikke noe greit å være syk. God helg og klem fra meg.

Maria sa...

Hej Lotten!
Nu har du hunnit blogga massor sedan jag var in sist. Jag har sådär mycket att göra igen, så jag bloggar själv, men hinner typ inte mer vid datorn.
Kul med broderat hjärta. Även om det kommit ur något jobbigt. Min mamma är hjärtsjuk så det kändes lite nära.
Och härliga loppisfynd! Jag har bara varit på Kupan, men hittade inget fyndigt bland deras julgrejjor. Mest skrot...men man kan ju har tur att råka på något guldkorn...

Susanne sa...

Hej hoppas du kryar på dig! Jätte fina "jul" fynd :)

Tant Grön sa...

Åh, åh, åh vilka härliga tyger, godis färger och karamellmönster, hi, hi. Jag är rätt nöjd med mitt traderafynd, en grönrutig kafégardin med röda hjärtan :-) Och så var jag en sväng in på Myrorna igår och där var det jul, jul, jul som gällde, fyndade en hel del godbitar :-)

Ha det så trevlig på dina loppisrundor nu :-)

Kram

erry sa...

Vilka underbara fynd!

Hoppas du kryar på dig snart kära Lotten! Kommer att sakna dina härliga färgsprakanse blogginlägg...

Kram ^_^

Randiga Tråden sa...

Vilka härliga tyger, kul när man hittar så fina fynd på loppis, hoppas att du blir frisk snart.

Re-dizain sa...

läckra julgranskolor...och fina juldukar. Du har blivit bra på att loppa numera:)

Kaspara sa...

Hei Lotten!
Aj,aj,aj....jeg elsker gamle julekuler!!! Mange av de jeg har er kjøpt i nettopp Gøteborg.
Tusen takk for mail! Vi har ikke bestilt hotell enda med det blir nok enten det vanlige eller Europa.
Vi skal undersøke nå i helgen.
Vi får sikkert til en overlevering, ja.
Når det gjelder hjorten/reinsdyr, så må du selvfølgelig lage pute med det. Jeg har ingen monopol på disse horndyra!
Blir spennende å se den!
Jeg syr slike dyr på alt mulig for tiden.
Ha en glad helg, Lotten!
Klemmer fra Kaspara

Kardemomme sa...

Jeg gleder meg virkelig til å se huset ditt i et interiørblad Lotten! Du må fortelle når og hvor det blir når det nærmer seg! Vi har et godt utvalg av svenske blader her i Norge og om vi ikke har akkurat "ditt" blad så reiser vi over grensen..
Ønsker deg god bedring med din forkjølelse og håper den skal gå fort over igjen! Stor god-bedring-klem fra Kardemomme :))

Kardemomme sa...

Glemte helt å kommentere de nyyydelige julekulene jeg..
Jeg gleder meg sånn til vi skal på loftet og hente fram all pynten.
Herlige, herlige stoffer også!!
Blir så glad av å se andres funn :))

Jo sa...

Vilka snajsiga tyger! Jag har faktiskt en loppis inplanerad imorgon, hoppas att jag kan fynda lika bra som du! :)

Kullan Pullan sa...

Underbara julkulor!
Du har en sån jättehärlig blogg. Kommer snart tillbaka!
Kram Paula

lycke sa...

ÅÅÅH, underbara juletyger kära du!!! Nu fick du mig verkligen sugen på att julshoppa på loppis, hihi, fast jag ju inte tänkt det!!! Hade tänkt mig skygglappar för ögonen och stora steg förbi detta när jag sjavar kring i loppisbutikerna!!!

Så du har också haft ett liten paus i helgen?!? kände jag behövde slappna av och bara virka:)))

För preics som du skrev så är detta tänkt att bli en liten försöksbusiness nu!!!!!!! Ska testa och se om intresset finns :)
Tack för dina söta ord vännen!!!

Kramhögar Lycke

hatte och matte sa...

Jag har en exakt likadan kula, den till höger, den är efter en kompis mormor. Kul!