måndag 7 september 2009

En blomma...

Foto: Lotten
... till alla mina goa läsare som lämnar så härliga kommentarer och mailar! Jag kan inte i ord beskriva hur mycket jag uppskattar det. Därför vill jag ge er alla en blomma som jag gjorde igår. Ibland kommer man på saker mitt i natten som man måste testa. Det här var en sådan sak - att virka in en ståltråd i garn. Lite knepigt och ganska pilligt men det går. Tanken var att jag skulle göra en krans... återkommer med det resultatet senare ;-)
*
Nu en liten uppmaning/fråga till er läsare - Vad vill ni att jag skriver om? Om ni får önska er någonting jag skall visa eller skriva om? Passa på fram till Onsdag så drar jag en vinnare som enväldig domare. Vinnaren får en liten gåva på posten ;-)

9 kommentarer:

Lycke sa...

Ja, hihi...får se vad jag kan göra av denna underbara present jag fått...grejerna är så fina i sig själva att jag blir glá bara av det...!!!

Men WOOOAW...vad du har fixat och donat och vilka underbara grejer du visar...märks allt när man varit borta lite!!!! ÄÄÄlskade de där kopparna från COOP...visst är det gamla OBS du menar...måste ju kika om de fnns kvar!?!
Och vad vansinnigt fint ni börjar få det i köket!!! Hyllan blev ju kanon, och lampan med...har själv fågelbrickan från Ikea, hihi...

..Och vilken himmelens fin blomma du pysslat!!!! Kanonfin idé...vill absolut att du fortsätter med sådana pysselinlägg och inrednings-pyssel..precis som du nu gör..är superintressant!!!
Har spraymålat nästan en identisk sådan ljusstake i samma röda färg för ett tag sedan...tycker det är en bra färg som funkar året runt faktiskt...men är också ute efter rosa sprayfärg, verkar som vi har typ liknande tankar du o jag...

Önskar dig en underbar dag..

Kramhögar Lycke

Anonym sa...

Inte så nyskapande men fortsätt som Du gör!! Är ju därför jag kollar din blogg :) Loppisfynd, före & efter, fixa till saker ex. pimpa IKEA. Bra tillägg kanske om du skriver vilken typ av sprayfärg som är bra, underarbete, vart hittar man tygsladd & såna fixartips! /maja i uppsala

Annabell sa...

Jaa, vad svårt men själv är jag intresserad av pyssel och inredning och det är det jag brukar gilla hos dig, och förstås dina loppisfynd.

Välkommen! sa...

jag gillar din blogg som den är men roligast är det med loppisfynd, före/efter saker och handarbete. sånt du gjort själv! det inspirerar!

Lycke sa...

Tack goa du!!! Prova med lampskärmen...det är så enkelt.får bara skarva lite då och då.., och tras-rullar finns på loppisarna ofta om du inte har några hemma!!!

Det var riktigt kul med decoupage, så det blir med all säkerhet fler grejer...tjoho...men ska försöka hitta ett bättre decoupage-lim dock, ha fått tips om nåt som heter mod podge, som går att köpa på blocket!!! Jamen vad kuuul!!! Man får hoppas ordentligt då..brukar aldrig vinna nåt..förutom då en hink med mat på en skyltsöndag när jag var 12 då, hehe..., fast nu ser jag ju att det är fler som tävlar...grr, hihi...

Ha det gott på jobbet!!!
Kramis Lycke

Karin hemochliv.blogg.se sa...

Jag gillar när du visar pyssel och tyger och när du gjort om hemma.

Du som har blogger som kommentatorsfunktion: hur gör jag för att du ska kunna komma till min blogg när du ser min kommentar? För som det är nu så ser du väl bara Karin hemochliv.blogg.se men du kan väl inte bara där klicka dig till min blogg? Vet du hur så hör gärna av dig.

Maria sa...

Hej Lotten!
Jag känner igen det där med idéer mitt i natten...
Blev ju en kul blomma! Är nyfiken på kransen också...
Jag tycker om vad du än skriver om! Lite inredning, lite pyssel...

Persilja sa...

Fortsätt bara PRECIS som vanligt! :D

Sanna sa...

Jag gillar din blogg precis som den är, jag tittar in här varje dag =)
Såå kul att läsa om hur ni renoverar, om ditt pyssel, dina för & efter bilder, mm, mm.. =)
Fortsätt så gumman!
Kraaaaam
Sanna