måndag 24 augusti 2009

Tillbaka i vardagen

Foto: Lotten
Nu är jag tillbaka efter en intensiv helg i Stockholm. Det blev en del shoppat trots att resesällskapet inte var road av det..... Hur man nu inte kan tycka att det är kul? En hel del turistande blev det iallafall -Slottet, gamla stan, Vasa, Gröna Lund bland annat. IKEA-utställningen som jag hade velat besöka fick tyvärr stå undan då det var Triathlon-tävling på Djurgården så busstrafiken var inställd.
Foto: Lotten
Paumes-böckerna och broschen ovan köpte jag på "Butik Under" på Södermalm. Jag har två Paumes-böcker sedan tidigare och jag älskar dem... därför blev jag väldigt glad när jag hittade dessa!




Foto: Lotten
Bomullstygerna från Svenskt Tenn har jag velat köpa länge.... de skall bland annat bli kuddar och pryda en stolsdyna så småningom. Korgen från Rice köpte jag till REA-pris. Jag tror att mina pågående virkprojekt skall få ta plats i den....




4 kommentarer:

Re-dizain sa...

Hej Lotten
Vad kul att åka till den fina stan!!! Och shoppa så fina ting!
kram

Vintage Victoria sa...

Vilka fina inköp du har gjort! Galet konstigt med ressällskap som inte vill shoppa ;-D! Hoppas din lilla kille hade det bra i skolan idag och inte tyckte det var för hemskt att vara från mamma. Min yngste som är 12 talade om för mig i morse när han var på väg till uppropet att han hade bestämt för sig att föräldrar inte var tillåtna i skolan idag, haha, ja när de är små kan de inte få nog av en men när de blir stora klarar de sig bra utan! Kram

Sanna sa...

Åhh och än en gång åhh säger jag bara, skulle ge nästan vad som helst för dessa underbara böcker..suck..men men nu bor man ju lite väl långt ifrån vår huvudstad för att man skall slänga sig i bilen och inpulsköpa.. =/
Älskar även din fina brosch och tyget =)
Ingen brådska, tapeten kommer när den kommer..hoppas du blev nöjd med bonaden =)
Mmm nu är alla mina visdomständer (lustigt namn egentligen, kan inte påstå att dom gjorde mig direkt visare..hihi..) och väck..nu hoppas jag att jag slipper till tandis på mycket länge, nästan 1000kr gick på kalaset på och det skulle jag kunna ha mycket roligare för.. =)
Kraaaaaam
Sanna

Maria sa...

Hej Lotten!
Åh, elefanttyg!! Jag vill ha det på något, men har varit för snål hitills....