tisdag 18 augusti 2009

Solen kikar fram...

Foto: Lotten
När vi var inne i stan i måndags sprang jag på den här fina vasen för 30 kronor på favoritloppisen. Det roliga var att jag tidigare i somras fick tag på två snarlika vaser i ljusare blå färger. Den här är lila i glaset. Väldigt tunnt och fint glas. Jag visar de andra två när jag är tillbaka i stan igen.
Foto: Lotten
Äntligen tittar solen fram igen.... känns ovant på något sätt. Så väldigt ljust och värmande... nästan obehagligt ;-) Hi, hi... nä skämt åsido. Jag kunde ju till och med sitta ute lite på balkongen. Det har vi inte varit så bortskämda med här på västkusten de senaste veckorna.Det som ligger över armstödet är min vintersjal som jag håller på med.... den kommer att bli trekantig när den är färdig.

2 kommentarer:

Kaspara sa...

God formiddag, Lotten!
Lekker vase! Jeg er jå såååå glad i lilla. Så flink du er som forbereder vinteren med å hekle sjal. Sikkert fint med trekant-fasong og fine farver.
Jeg selv stikker langt smalt skjerf i striper med en del off-white i og grått, rosatoner , isblått osv. Det er min kveldspusling foran dagsrevyen.
Her skinner solen også i dag, og jeg har en fridag som skal brukes til å sy, nå mens guttene er på skolen. Har satt et par gjærdeiger til heving også, for gutta har med en kamerat hjem, og senere i kveld kommer foreldrene hans og henter han. De er også venner av oss, så da blir det nok en kaffekopp og nybakst i hagen.
Liker dagene med variasjon; vikar i skolen og noen sydager innimellom.
Ha en god dag, du har sikkert ferie enda, mener jeg å huske.
ja, jeg har sydd overkastet på soverommet. Det er ikke så stort. Hva gjør man ikke i forhold til å "style" et bilde, hi, hi!!!!
Klemmer fra Kaspara

Maria sa...

Hej Lotten!
Gillar dina senaste fynd.
Bokstäverna är vackra, gillar ord och bokstäver!