fredag 10 oktober 2008

Symaskinen och jag

Foto: Lotten
Idag är en gråmulen tråkväders-fredag. Perfekt att sitta vid symaskinen och göra lite av alla de där ideérna som man har inne i skallen och se hur det blir i verkligheten. Jag har bland annat gjort den här börsen i ett fint retrotyg som jag fyndade för längesedan. Börsen finns att köpa på www.signerat.se
Det andra som jag gjort idag får ni se om ett tag ;-) Symaskinen är inte på sitt bästa humör tyvärr. Den hackar och låter som en gammal skördetröska.... kanske behöver smörjas eller nåt ?I helgen blir det arbete för min del så jag vill önska er alla en trevlig helg!

12 kommentarer:

makiato sa...

Vilken rolig och fin börs du sytt. Hoppas inte den som vill handla den på Signerat har köpstopp bara.. :)
Trevlig helg!

Lotten sa...

Makiato - ha, ha.... nä det får man ju hoppas ;-)

Mari sa...

Oi, så fin lommebok! Budskapet var det værre med ;)

Anonym sa...

Den är jättefin! Och kul idé med köpstoppslappen!!!! Tygstämplar!!! Woaw! Var finns sånt!? Vad kul!

Veja cecilia sa...

bra idé på börsen!

londonhem sa...

jattefin!!!! hur tryckte du dit texten?
kram
anna

Pjöller maja sa...

hahah! en sådan vill jag ha!! =)

Lotten sa...

Mari - Ja jag håller med ;-) Jag skulle ha väldigt svårt att hålla det....

Persilja - Cacken Ohlsson ;-) 149 spänn!

Veja Cecilia - Tack!

Londonhem - Jag köpte ett gäng stämplar på gubbaffären Claes Ohlsson och tryckte med textilfärg.

PjöllerMaja - Kan du leva upp till det? ;-)

Vintage Victoria sa...

Oh vad fin den var! Lika kul att titta in här varje gång!

Retro Elephant sa...

Vilken smart och rolig börs. Älskar färgerna :)

//Lina

Pjöller maja sa...

Jag gillar ju fortfarande den där börsen, kan lixom inte få den ur huvudet, drömmer om den på nätterna och kallsvättas. Men jag har just "köpstopp" på börsar för jag hinner inte använda alla...men! men !men! (velande röst)den är fin...

metamorphosis sa...

Vilken rolig börs!
Kanske bra att ha som påminnelse ibland... ;-)