tisdag 4 december 2007

För att göra plats för granen

Foto: Lotten
Jag hade lite tråkigt häromdagen när jag var sjuk..... så jag började möblera om i vardagsrummet. En av anledningarna var att få plats med julgranen. Det är ju inte så lätt när man har ett standardvardagsrum på 20 kvadratmeter att spela på varav en av långväggarna består av stora fönster. Det ger inte så många olika alternativ. Förut hade vi soffan mitt i rummet vänd mot den stora tavlan med dalmatinern. För att frigöra golvyta (så vi kan få plats med en gran) flyttades soffan in till väggen. Jag är inte helt nöjd men det får vara så här till efter nyår.....



Foto: Lotten

6 kommentarer:

husnummer30 sa...

Jag förstår verkligen problemet! Sitter med samma funderingar - var ska vi ha granen?!?! Just nu verkar det som om det blir en lösning där stereon kommer att vara gömd bakom...vi får lyssna på musik via dvd-spelaren istället.

Sen måste jag ju passa på att berätta att jag verkligen gillar din blogg! Och vilken fin matta ni har i vardagsrummet!

hus och torp sa...

Snyggt vardagsrum. Jag gillar också mattan och dina tavlor. Vem har gjort dem?

Lotten sa...

Husnummer30 - Ja, det är lite trixande för att få in granen.... förra året hade vi den i dörröppningen till vardagsrummet :o) Mattan kommer från IKEA!

Hus och torp - Tack! Konstnären heter Jack Sangwill. Om du söker på namnet på Blocket.se hittar du en inramad plansch som jag säljer av honom. Vi har inte plats för mer tavlor.....

Anonym sa...

Men Lotten, är du inte sjuk? Då ligger man I soffan inte flyttar på den! Men snyggt vardagsrum ni har, jag älskar era tavlor och kuddarna, hur är den med cirklar gjord?

Maria sa...

Jag tycker att ni har supermysigt även med den här möbleringen! Erat vardagsrum känns verkligen varmt och inbjudande ut!

Lotten sa...

Lisa - Vem har ro att ligga still i soffan ;-) Jag vet inte riktigt hur den kudden är gjord.... men tro mig jag har funderat mycket på det :-) Den är färdig köpt så att säga.... från Greengate.

Maria - Tack! Det ser rätt så bra ut på bilden måste jag hålla med om.... men irl ser det rätt trångt ut. Sidebordet är intryckt brevid soffan och går just nu inte att få upp dörrarna på....