torsdag 29 november 2007

Röd-vit tema


Foto: Lotten
Nu har jag bytt gardiner i tvättstugan. Jag är ingen gardinmänniska egentligen..... för min del går det bra med rullgardiner. Det är först de senaste två åren som jag har fått upp gardiner. Dessa är inte alls avancerade på något sätt - uppsatta med häftstift. Visst är dom friska? Det enda jag är tveksam till är den vågiga kanten..... vad tycker ni? Skall jag kapa av den vågiga kanten och ha en stilren rak kant istället?

Foto: Lotten
Här visar jag en liten tjuvkik på en liten sak jag håller på att trixa med. Nu mår jag lite bättre faktiskt så idag kanske symaskinen åker fram..... Vi får se! Ha det gott!

8 kommentarer:

hus och torp sa...

Jag tycker den vågiga kanten är rolig ochkänns härligt retro.

Anonym sa...

Jag skulle nog behålla dem som de är jag. :D

ikas sa...

Härliga gardiner.
kanten är ju jätteinne nu så behåll den vetja:o)

Ann-Catrin sa...

Härligt med färg..mysig blogg!!

Anonym sa...

Eftersom du frågar så... Klipp vågen (från en som då inte har gardiner som intresse nr 1, som du vet). Annars lite retro-söta!

Maria sa...

Jag skulle behålla vågiga kanten eftersom den gör gardinen så härligt retro...

Lotten sa...

Hus och torp - Ja, den kanske inte är så dum ändå....

Betty - Tack för din synpunkt - jag gör nog det ;-)

En dag i taget - Visst är de härliga.

Annkierix - Tack och välkommen hit!

Alacs - Just nu får nog kanten vara som den är.... tröttnar jag så ryker den;-)

Maria - Jaaa, den får vara kvar ett tag iallafall....

Persiljas Hus sa...

Nej! Ta inte bort vågkanten. Vet du hur jobbigt det är att mäta och klippa en sån? Tänk att någon hållt på att pyssla med det. Men om du vill kan du ta av den i överkant om du vill korta den. Den är så gullig!
Jag kör också med häftstiftmetoden. Bästa medtoden!