torsdag 12 juli 2007

Utmanad...

Jag blev utmanad av Kicki på bloggen http://iverashus.blogspot.com/ att svara på några frågor... så här kommer svaren:

Favoritfärg? - Rött, rosa och vitt.

Vad hittar du på en regnig sommardag? - Läser, aktiverar barnen samt tar mig an något oavslutat projekt..... just nu syr jag. Nästa på turordningen är skrapa och måla dörrar samt bygga en grind till huset på landet!

Följer du något speciellt på TV i sommar? -Sommartorpet samt nyheterna med vädret ;-)

Favoritblomma? - Tulpaner.

Favoritdrink? - Gin och tonic!

Favoritdoft? - Nystädat och bebislukt ;-)

Läser? - Alla inredningstidningar som finns, dagstidning, bloggar samt en hel drös med böcker på sommaren....

Drömresemål? - New York med obegränsad reskassa och bagagevikt ;-)

Hur vill du bo? - I samma område som jag bor men större och framförallt fristående hus, gärna funkis på en sådär 250 kvadrat....


Hoppas att jag levde upp till förväntningarna ;-) Ha en underbar helg i regnrusket alla som läser min blogg utan att tröttna....

6 kommentarer:

I Veras hus sa...

Det där om din kökssoffa...om du känner att vit är bättre,så är det givetvis det.Jag tyckte bara att soffan ser fin ut på bilden.Ville inte få dig att vela*skratt*

Jag är nu oerhört nyfiken på din hall! Vad är det för special-hatthylla du beställt eg som tar sån tid?*ler* Vi har ju panel i hela hallen,så att tapetsera blir lite knöligt..Jag vill ha en sån där gammal hatthylla i stål som finns i gamla funkis-lägenheter.Du kanske vet var man kan få tag på en sådan? Vet du vad jag menar?

Poppins sa...

Att du gillar rött och vitt hade jag ingen aaaaaning om :)

Poppins sa...

Nej, tyvärr vet jag inte hur man gör rosenvatten... Har du sökt på nätet?

Anonym sa...

Vad kul att se att mina frågor cirkulerar runt här på bloggarna. Vad flitig du är med olika projekt!

Tingeltangel sa...

Ville bara säga att din mjölktavla är suverän. Om jag hade talangen skulle jag göra en lättmjölk för den skulle passa in i mitt kök. Stylingen blev också toppen. Det ser så fint ut i ditt kök.

I Veras hus sa...

tacktacktack....hittade på tradera.Nu har jag blivit medlem också,men min mejl har krånglat sedan igår och jag kommer inte IN*AAAGGHH*för att få lösen:-(

Spelar det ngn roll om man är första som lägger bud eller ska man vänta in i det sista?

Det är ju precis vad jag vill ha!Vet inte vad som är bästa maxbudet att lägga bara,men jag vill ju fynda.

Ha en skön helg,nu har solen tittat fram här och vi ska fortsätta skrapa på huset..