fredag 30 mars 2007

Arbetet fortskrider....

Det tog oss fyra strykningar för att täcka den blåa färgen! Hade jag vetat det så hade jag köpt vit takfärg att grunda med.... men det är lätt att vara efterklok! Färgen är Nordsjös "Mio-mandel". Det blev jätteskillnad - rummet känns mycket större och luftigare nu. Får hoppas att det är samma känsla även när vi flyttat in möblerna.
Men jag har en del jobb kvar.... skåpet på bilden nedan skall målas vitt, ett par schabloner skall målas. Sedan skall ny säng inhandlas, gardin sys och hyllor sättas upp. I helgen jobbar jag så då lär det inte hända så mycket.....Ha tålamod!

(Foto privat)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilken skillnad! Det blir jättefint. Jag gillar ljusa väggar mest, kanske en fondvägg här och var (så ute är jag! ;-)) Ha en fin helg!

Anonym sa...

Stoor skillnad blir det. Spännande... och såklart ska det vara Nordsjö. :-D

Lotta sa...

Det kommer att bli jättebra! Stor skillnad redan nu.

ha en härlig helg!
Kram Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Väggen blev jättefin! Och skåpen/skänken var skitsnygg, det kommer bli toppenbra!! Ha en bra helg!! Mari,.

Spets och snor sa...

Vad finns det för rullisar på IKEA? Några lite tunnare tyg eller? Alltid skönt att slippa sy...

Lavendel & Romantik sa...

Det kommer att bli jättefint,det ska bli kul att se det helt klart lycka till. Ha det så bra under veckan.....;-)..Kram/Majsan

Dubbelörn sa...

Fantastiskt vad lite färg kan göra. Målade sonens gröna rum i vitt o hela rummet ändrade karaktär...

Kram

Lotta sa...

Det kommer att bli helt kanon!

Ang min pappas lådor, jag förslog honom faktiskt att han skulle ta och göra upp ett antal, för med tanke på att de kostar kring 70-100 kr att köpa ute, och han kan göra dom för c:a 15-20 kr, så är där ju lite att tjäna! Men det blir nog familjen som får glädjen av hans verk tror jag.

Kram Lotta