tisdag 6 mars 2007

70-tals skatter

Här kommer en liten tjuvtitt på vad jag har för skatter i linneskåpet..... Ni som har läst min blogg vet säkert redan att jag är väldigt svag för textilier - och särskilt 70-tals! Jag är ju själv uppväxt under 70-talet så det kanske är därför som jag är så förtjust i det?

Samlare som jag är så har jag en diger lunta undangömd i skåp och lådor. En del är fyndade på loppisar eller Tradera men de flesta har jag faktiskt ärvt efter min mamma. Hon, precis som jag, älskar Marimekko.......... så jag fick ta över hennes hög med gamla
gardiner, stuvar och dukar.

Jag drömmer om att någon gång ha ett eget arbetsrum där jag kan sitta ifred med mina projekt utan att behöva plocka bort allt efter varje gång. Då hade det inte blivit så stor grej om man kommer på en idé man vill pröva. Någon gång i framtiden....kanske?

Problemet är att jag inte kan förmå mig till att klippa i dem.... det måste vara något psykiskt.... Jag behandlar dem som om de vore
dyrgripar - likt en skatt! Tar fram dem tittar och känner på dem
innan de läggs tillbaka i lådan.

Ha en riktigt bra tisdag! Jag kanske skall sy lite idag....












5 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där! Tja, även om jag inte kan säga att jag direkt är så förtjust i 70-tals stilen så håller med dig, Marimekko är läckert! Och ngt som aldrig heller verkar gå ur tiden, nu är det ju på tapeten mer än någonsin½! Så himla kul att gå runt och kika bland bloggarna, att det finns ngt vackert i alla stilar-det är ju det som är kul, tänk om alla skulle visa samma saker!! Gärna mera marimekko!! Klipp försiktigt.. Mari.

hulukvarn sa...

god kväll!! jag har en lite utmaning hos mig som jag hoppas du antar!!

Anonym sa...

Hej! Du har blivit utmanad av mig oxå! Titta in på min sida får du se! Kram

Anonym sa...

Vilka underbara tyger du har! Det ÄR en skatt, men en användbar sådan. Jag tyckte också det var hemskt att börja klippa i mina tyger förut, men man vänjer sig faktiskt rätt fort. :-)

Så kom igen nu, sätt igång och klipp och sy lite kuddfodral så slipper vi kivas om vem som ska ha dem på Etsy. ;-)

Anki på sytt/vurm sa...

åhh vilka tyger. om man ändå hade dom att sätta nålen i.