torsdag 22 februari 2007

Vardagsrummet


Hemma i mitt vardagsrum ser det ut så här! Huset är i funkisstil så jag försöker hålla en modern stil som passar huset. Vita fåtöljer från IKEA och vit soffa från mitt föräldrahem - givetvis med avtagbara överdrag när man har småbarn! Soffan står mitt i rummet och det kändes från början lite konstigt men har blivit min favoritplats att ligga och läsa i (man har bra översikt över huset därifrån)


Grunden är neutral så det går lätt att ändra när andan faller på med kuddar, gardiner och mattor. Just nu är jag inne i en "röd" period.... så det blir mycket röda accenter. Eftersom jag är en samlare av stora mått så skulle inte den minimalistiska stilen kunna fungera för mig även om jag inspireras av den. Håller just nu på att röja ut mycket här hemma som aldrig används..... tungt arbete för en inbiten samlare där allt har ett affektionsvärde!


Lämna gärna en kommentar om vad du tycker..... jag återkommer snart med fler bilder!

3 kommentarer:

Blommiga Karin sa...

Tycker att det är kul att man har sin egen stil och inte efter en inredning stidning eller efter mode.Fint du har det i ditt vardagsrum.

Lotten sa...

Tack! Det känns lite läskigt att lägga ut bilder så här.... lite privat på något sätt!?

eastcoastmom sa...

Oj, helsnyggt! Det ser skandinaviskt ut, vilket jag gillar.