onsdag 21 februari 2007

Snökaos ute - vårdrömmar inne


Vaknar på morgonen av att grannen skottar snö..... kanske borde jag med? Ähh, det är ingen ide här på västkusten - det har töat innan kvällen! Dessutom har jag fullt upp med sjuka barn, städning, strykning och kanske hinner jag måla om ett bord som skall bli skrivbord till min äldste son.....


Den här pallen från IKEA gjorde jag om i helgen. Sitsen och steget är omklätt med ett omslagspapper från Åhlens som jag klistrat/lackat på. Visst blev den fin? Pallen skall stå i min tvättstuga som går i rött och vitt - inspirerad av Cath Kidston. Just det här röd-vit prickiga är vår och sommar för mig.
Senare idag tänkte jag besöka en loppis i närheten som har öppet idag. Återkommer om det blir något fyndat....

2 kommentarer:

hulukvarn sa...

Välkommen till bloggvärlden! den är helt fantastiskt. Tack för besöket hos mig. Jag kanske inte var tydlig, jag slänger inte mina inredningstidningar, de behåller jag!! såklart.... vilken fin pall. Jag vill också, jag måste hitta något att göra om.... vad har man för lack då?

Lotten sa...

Jag använde ett "Decoupage lack" inköpt på Panduro Hobby. Man använder det både till att klistra och lacka över med. Superbra! Tänkte ge mig på ett par lådor med.....